Sista veckan!

Nu är det sista veckan innan jag äntligen får hämta min lilla Texas och jag tror inte att det går att längta mer än jag gör! Jag fyllde ju år förra veckan så nu i helgen var vi hemma i pite och hade kalas för närmsta släkten och jag hade självklart önskat mej hundsaker i present, haha! Jag har ju redan fått en del hundsaker av mamma och pappa som i en tidig födelsedagspresent, men jag hade också önskat mig ett fjeld-set! Alltså typ fritids/vildmarks-kläder! Dom är hur sköna som helst, älskar verkligen byxorna för dom är väldigt stretchiga så man slipper allt det där att byxorna stramar åt och sådant. Dom är lite som vattentäta mjukisbyxor!

Kängor har jag sedan tidigare så jag är nu i princip helt redo för skogsturer och jakt! Jag ska bara ta jägarexamen också så jag själv kan jaga och inte bara låta pappa ha allt det "roliga", haha! Jag fick även en foderhink som jag har önskat mig. En mindre och ganska behändig på 10 liter, jag kommer ju bara ha en hund så jag behöver inte någon 50-100 liters. Den hade ju så söta bilder dessutom så den var svår att motstå. Det är då alltså den här som Texas kommer att stå och dreggla över:


Jag fick ju en del pengar när jag fyllde år också och förutom en snugrug investerade jag en liten del av dom i en ganska praktisk mat-/vattenskåls/matförvarings-sak! Det är alltså en matskål och en vattenskål som man kan sätta ihop med hjälp av ett handtag och mellan dem följde det med en 1,5 liters förvaringsburk. Den är lätt att bära då den har handtag och man bör rymma en helgs hundmat i förvaringsburken så den kommer vara perfekt att ha med när man far till pite en helg eller på en utställning. Den kommer följa med nu när vi far och hämtar Texas också!


Sedan har vi ju även gjort en beställning från deval och dom kläderna kommer förhoppningsvis i veckan! I så fall blir det ju lilla julafton för mig i helgen! Vi far hem till pite på fredagen och sedan lördagen fortsätter vi söder ut till ume och där blir det övernattning och hälsa på några av krilles kompisar och sedan efter det fortsätter vi ännu längre söder ut till ö-vik och hämtar Texas! Jag väntar ivrigt på 7-veckors bilderna nu och ska försöka uppdatera bloggen lite i veckan. Men det är väl inte så mycket intressant som händer just nu, jag har köpt allt jag behöver köpa och det är bara kvar att valpsäkra lägenheten nu! Sedan när vi har hämtat Texas blir det nog inte att sitta något alls vid datorn första veckan, jag kommer bara ha ögon för Texas ju! Men sedan efter det måste jag ju börja uppdatera med massor av bilder också måste jag fixa ett youtubekonto så jag kan lägga upp videos om vi filmar Texas, vilket vi lär göra! Men nu ska jag gå och vara lite social med Krille för jag har skrivit det mesta jag ville ha skrivet. Bilderna på Texas kommer sen när jag har fått dom och slutat sucka över hur söt han är! ;D
2012-02-27 @ 19:23:48 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Mitt liv som Hannah