Välkommen Texas! :)

Nu har vi äntligen vart och hämtat Texas! Eller det är ju några dagar sedan nu, men då han är ganska tidskrävande och jag har fullt upp i skolan så har det inte funnits någon tid för att blogga! Det finns det väl egentligen inte nu heller om jag ska vara hel ärlig, men jag kände för att blogg så nu blir det så, haha! Texas har skött sig långt över förväntan på nätterna! I natt var första natten som han vart lite jobbig, men det var nog för att vi gav han för mycket mat och vatten på kvällen. Så jag hann inte ut med han i morse utan det blev en liten olycka PRECIS innanför dörren, äsch! Men då har vi lärt oss den läxan! I övrigt är det väl ganska 50-50 med om han kissar och bajsar ute eller inne. Vi försöker hinna gå ut med han, och vi blir bättre, men det är en bit kvar till perfektion. Han har ju varit lite ojämn i maten också vilket gör att han blir ännu mer ojämn vad gäller pinkandet och bajsande vilket då i sin tur leder till att det blir jätte svårt att veta när han ska ut. När han har sovit är det bara att lyfta upp han och springa mot dörren för då har vi lärt oss att vi inte har många sekunder på oss. I början när han åt lite var man tvungen att vänta 10-15 minuter innan han skulle ut, men nu får man snart börja lyfta upp han och springa direkt han har ätit klart. Men bara han hittar sin rutin och följer den så kan vi anpassa oss sen, hehe.

Han kan i princip "sitt" och jag håller på att lära han "ligg" nu, han är väldigt duktig. Klantiga matte hade ju inte köpt några bollar så moster Sarah och David fick köpa det när dom kom till Lule igår och hälsa på. Och lilla Texas sprang glatt och hämtade bollen när man rullade iväg den. För det mesta kom han tillbaka och bytte bollen mot godis, men ibland kunde han bara inte motstå att behålla den själv. Men han är ju valp och träning ska väl bara vara en lek nu i början så jag fyar inte utan går bara och hämtar bollen, eller gör jag fel då? Kopplet har han inga problem med och han tycker att det är jätteroligt att vara ute och busa i snön! Ibland kan ju kopplet vara roligt att tugga på men det håller inte matte och husse med om, haha.

Moster Sarah och David har han ju redan charmat när vi hämtade honom, men farfar Lars var förbi igår också. Han är nog lite mer svår-charmad men Texas har ju gott om tid på sig att bearbeta honom, haha! I helgen blir det mer besökare, på lördag kommer farmor Lena och farfar Glenn. Farmor Lena är redan ganska charmad tror jag, men farfar Glenn blir nog svårare. Han har ju tid på sig som sagt. Sedan på söndag kommer Anna och Tommy och kanske Sara och Erik också. Anna och Sara tror jag redan är helt charmade och säkert Erik också. Tommy är nog det svårare kortet där men jag tror ändå att han är betydligt lättare än de båda farfar, haha. Husse, matte och Texas ska lägga upp charm-strategier ikväll så vi är förberedda, haha! Grannarna plus övriga som gått förbi då man vart ute med han är då redan helt charmade så nu kan han gnälla hur mycket han vill på dagarna, nästan ;P

Det blev väl kanske inte världens mest sammanhängande inlägg men jag har lite tidspress och egentligen massor mer att berätta. Men jag har väl nämnt det viktigaste så det får väl duga! Nu kommer lite bilder! ;D









gröna ögon :)


2012-03-09 @ 08:52:24 Texas Permalink


Kommentarer
Postat av: Fia

Mysigt :P

2012-03-13 @ 00:45:44
URL: http://resormedfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Mitt liv som Hannah