Texas tredje utställning

I helgen var jag med Texas på hans tredje utställning och det var också hans sista utställning i valpklass 1 då han i måndags fyllde 6 månader. Nu på söndag blir det hans fjärde utställning men också hans första utställning i valpklass 2! Men nu är det utställningen som var i helgen som jag ska skriva om!

Det var stekande sol i princip hela dagen, förutom morgonen då det såg ut att bli en molnig dag så man klädde sig sådär lagomt mycket för att kunna hålla värmen och hade inte en tanke på att vädret skulle kunna klarna. Man svettas ju nog av nervositeten så det är ju inte direkt så att man behöver sol och kläder som hjälper till ännu mer. Men det gick bra ändå, man tog sig igenom dagen med en rejäl bränna i ansiktet samt en sån där sexig t-shirtbränna på armarna, YES!! ;P

I ringen tyckte jag att Texas uppförde sig väldigt bra, kanske inte lika exemplariskt som i skellefteå, men helt klart ett VG iaf, hehe! Den här gången hade vi ju andra hanvalpar att tävla mot då valparna från maalarigården nu hunnit bli över 4 månader. Däremot var dom bara precis på veckan typ 4 månader medan Texas precis på dagen inte var 6 månader och därför var dom i samma klass. Nu till helgen får jag väl se om inte Texas är enda tollaren i valpklass 2 då inte ens hans syrra ska vara med. Men i alla fall så är ju Texas lite stor för sin ålder plus att det var bara på dagen att han var med i valpklass 1 och jag tror inte att dessa faktorer var till hans fördel. Men han fick ändå bra kritik tycker jag och vi plockade hem en andraplacering i alla fall så matte är nöjd! Tyvärr vet jag inte hur jag ska göra för att lägga in bilder från iPaden i blogginlägg så det blir ingen bild den här gången, utan bara kritiken! Bilder finns det på facebook ändå så! ;P

"6 mån. Maskulin. Mkt god typ. Huvudet är redan välbalaserat. Bra utvecklade revben. Härligt temp. Bra benstomme, typ, kroppslängd för åldern. Utmärkt päls."


Jag måste erkänna att jag är lite dålig på att tyda kritiklapparna så jag ska nog dubbelchecka med Carina Sundberg som verkar vara flytande i "ringdomare", haha! ;P
2012-07-13 @ 08:42:35 Texas Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Mitt liv som Hannah