Changes...

Precis som titeln antyder så ska jag nu göra lite förändringar i mitt liv! De senaste tre-fyra åren har jag varit väldigt mycket sjuk och skadad och framförallt nu senaste tiden har jag i princip varit konstant sjuk! Jag är då i alla fall mer sjuk än jag är frisk och så ska det bara inte vara. Den enda förklaringen som jag nu kan se är att jag måste vara stressad, det är nog bara att acceptera det. Så därför har jag bestämt mig för att ta uppehåll från fotbollen då det är en aktivitet som kräver väldigt mycket tid och därför kan vara en faktor som bidrar ganska mycket till stressen. Jag kommer också vara tvungen att tänka på hur mycket jag tar på mig att göra och fara runt. Jag ska dessutom börja fara ut på mina sk "power-jogs" med Texas minst 2-3 ggr i veckan nu i sommar och sen i höst ska jag även försöka ta mig och motionssimma på morgnarna. Men det är ingen press på hur länge jag håller på, om det så bara blir 10 minuter eller två timmar, utan jag gör det jag känner att jag behöver och har tid till, men ingen stress.

Mina sk "power-jogs" innebär att jag går på power-walk, 2-4 km, men joggar kortare stäckor då och då. Detta är för att Texas inte är färdigvuxen än och därför vill jag inte belasta han så hårt, men det är naturligt för hundar att vandra långa sträckor i varierat tempo under dagen och därav "power-jogs". Texas bara älskar det, framförallt när husse följer med också så att vi är hela flocken! Han tycker det är roligast när vi springer och han för röra sig lite fortare istället för att bara gå hela tiden. Men jag håller noga koll på honom så att han inte har minsta antydan på att ha ont eller vara svullen. Jag får dock hålla tillbaka honom ganska mycket för fick han bestämma skulle vi nog springa hela tiden, haha! Med undantag för att stanna och lukta på lyktstolpar med lite jämna mellanrum förstås.

image description
2012-07-13 @ 08:16:43 Mitt liv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Mitt liv som Hannah