Texas andra utställning :)

För snart två veckor sen var jag med Texas på hans andra utställning, det gick hyffsat! Det blev en riktigt sista-minuten-efteranmälan så det var inte alls planerat och mammas 50-års fest var kvällen före. Så det var både matte och hund som var väldigt trötta när vi kom dit. Sedan var domaren VÄLDIGT speciell vilket inte heller underlättade. Han krävde att jag skulle gå med Texas (han rör sig bättre när jag joggar lätt), jag fick inte locka han med godis eller ens prata med honom...en valp på 5,5 månader ska springa fot fint bredvid en matte som går för sakta...nu var det bara vi och syrran Dimma med Amanda som var enda tollarna anmälda så det blev ändå BIM (tror inte dom delade ut HP öht) med motivering att domaren gillade Texas utseende mer men Dimma rörde sig bättre och därför fick hon BIR å Texas BIM. Får hoppas att jag till nästa utställning själv får välja hur jag ska presentera min hund så vi har en chans att göra bra ifrån oss! Men men, vi va väldigt trötta också som sagt och Texas va klart mer intresserad av att lukta på mattan än att lyssna på mig så det var lite olika saker som inte riktigt var på vår sida den dagen! Och glömde jag säga att det även regnade den dagen? :P

Men nu laddar vi inför Boden 8e juli och tränar och nöter på att springa fint samt att stå stilla fint :)

Jag kanske ska komma ihåg att lägga in kritiken han fick också;
"Maskulin hane. Bra bett, pigment, öron och hals. Bra vinklar. Bra kropp för åldern. Bra päls. Rör sig för åldern bra. Fin färg. Bra temperament."

2012-06-27 @ 14:19:30 Texas Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Mitt liv som Hannah