Texas första utställning!

Ja, det där med att ha hund, plugga, träna och blogga samtidigt fungerade inte och det är väl ganska uppenbart vad som blev lidande! Men nu när husses och mattes lilla ögonsten äntligen har varit på sin första utställning måste jag ju uppdatera! Det var en av SSRKs utställningar som var i Skellefteå, eller närmare bestämt Myckle. Det var jag, Sarah och Texas som imorse hoppade in i bilen och rullade söderut. Sarah kan efter idag titulera sig som pälsansvarig, packåsna, lugnande medel, moraliskt stöd, DJ och vakthund, haha! (internt skämt) Men nu till det viktiga här; Texas! Han var enda tollarvalpen som var anmäld så han var först in av alla tollare och gällande BIR så om han fick HP så skulle han också automatiskt bli BIR-valp och då få tävla om BIS-valp. Han skötte sig exemplariskt och fick följande kritik:

"Bra könsprägel. Välansatta öron, bra ögon & lovande bett. Utmärkt benstomme och tassar, bra proportioner. Välburen svans. Lovande kropp. Rör sig bra för åldern. Välpresenterad."

Han fick även HP och blev därigenom BIR-valp så vi fick stanna kvar för att tävla om BIS! Det tar mycket på krafterna för en liten valp att vara på en utställning då det är så mycket nytt och så många nya hundar så jag tycker väl inte att det gick riktigt lika bra i ringen under BIS-tävlingen men han skötte sig ändå riktigt bra! Vi landade i slutändan på en fjärdeplacering så BIS-4 i valpklass 1, inte alls dumt med tanke på att det är första utställningen för oss båda! Det var ju inte samma domare som dömde Texas individuellt och sen i BIS, men jag fick beröm av båda för att jag hade en väldigt trevlig valp! När domaren som dömde BIS skulle hälsa på han så la han sig på rygg och ville bli kliad på magen, haha! Han älskar att ligga och må och bli kliad på magen när han är trött så det är inte så konstigt att han gjorde så egentligen, dessutom tycker jag att det är väldigt bra att han direkt sådär kan visa magen för en främmande människa och inte skygga eller liknande! :) I det stora hela är jag alltså väldigt, väldigt nöjd! Lillen har skött sig bättre än vad jag hade förväntat mig, förutom på fotograferingen hemma sen efteråt då han skötte sig precis som jag hade förväntat mig, dvs inte alls! Men till slut så fastnade han väl ganska bra på några bilder, men det tog tid! ;P



2012-05-13 @ 20:12:06 Texas Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow Mitt liv som Hannah